bso

buitenschoolse opvang

Sinds zomer 2015 is de Amerij van Stichting Kinderopvang Huizen ondergebracht in De Kamperfoelieschool.

De Stichting Kinderopvang Huizen is van mening dat buitenschoolse opvang het karakter moet hebben van een tweede thuis. De kinderen zijn vrij en ‘moeten’ dus niks. Ze mogen gerust even lekker onderuit op de bank, een spelletje doen, lezen of wat tekenen. In de praktijk komt het er meestal op neer dat ze samen gaan spelen of kletsen. De begeleiders stimuleren de kinderen in positief en actief gedrag, hebben een luisterend oor, een vriendelijk advies, en zorgen bovendien dat iedereen elkaar met respect behandelt.

De benadering verschilt per kind. De één moet je stimuleren om iets leuks te gaan doen, terwijl je de andere juist moet afremmen. Voor kinderen die wel graag actief iets willen doen, zijn er veel mogelijkheden, met activiteitenruimtes binnen en buiten. De kinderen zelf krijgen een belangrijke stem in de inrichting en het spelaanbod. Het is echt hun eigen plek.

Wil je graag een keertje komen kijken of direct inschrijven, lees dan verder op www.kinderopvanghuizen.nl