gym & zwemmen

De Kamperfoelieschool hecht groot belang aan bewegingsonderwijs. Voor de kleuters hebben we in de school een speellokaal. De oudere leerlingen gymmen in de gymzaal direct naast het schoolgebouw of op een speelveld in het park. De groepen 3 tot en met 8 krijgen per week twee gymlessen van de vakleerkracht. Eens per twee weken wordt de gymles vervangen voor een  judoles.

De kinderen van groep 3, 4 en de taalklassen krijgen behalve gym ook zwemles (groep 3 en 4 om de week op donderdag, de taalklassen om de week op vrijdag). Dit is ter vervanging van een van de gymlessen op school. Zij gaan met de zwembus naar zwembad De Meent. Daar worden de lessen door de zweminstructeurs gegeven. De gemeente Huizen subsidieert het schoolzwemmen en het vervoer tussen de school en het zwembad. Veel kinderen op deze leeftijd hebben al een diploma.

Toch zijn de schoolzwemlessen voor deze kinderen belangrijk, want hun zwemvaardigheid wordt hiermee vergroot. Kinderen zonder diploma krijgen de kans om dat alsnog te halen.

Kijk op Sportcentrum De Meent voor meer informatie over het zwembad.