oefentherapie het Gooi

oefentherapie het gooi

Oefentherapeut Anke Meijer is elke dinsdag bij ons op school te vinden, om kinderen met een motorische achterstand te helpen. Denk hierbij aan kinderen die moeite hebben met het bewegen, gymmen, buitenspelen, schrijven, de fijne motoriek (tekenen, knippen, handvaardigheid) en de grove motoriek (balans, rennen, springen, balvaardigheid). Haar visie is om op spelenderwijs te oefenen met de motorische vaardigheden, waarbij plezier en de hulpvraag van het kind, de ouder en leerkracht centraal staat.

De signalering/aanmelding voor oefentherapie op school komt altijd vanuit de leerkracht of ouder. Mocht u twijfels hebben over de motorische ontwikkeling van uw kind, schroom dan niet om contact op te nemen met de IB’er. In overleg met de leerkracht, ouder en IB’er wordt er vervolgens bepaald of het kind onder behandeling komt bij de oefentherapeut.

Kijk voor meer informatie op de website www.oefentherapiehetgooi.nl